Landsforeningen for Arm/bendefekte og AMC.

Arm/bendefekt eller AMC:

Hver år fødes der i Danmark mellem 20 og 25 børn med arm/bendefekter, forskellige former for misdannelser eller fejludvikling af lemmer eller manglende for eksempel hånd, eller med AMC (Arthrogryposis Multiplex Congenita), som bl.a. medfører nedsat bevægelighed i et eller flere af kroppens led og nedsat muskelfunktion.

Landsforeningens formål består i:

- At støtte forældre/familie til børn med arm/bendefekter eller AMC med henblik på at sikre den nødvendige psykiske og praktiske støtte til barnets udvikling, samt give familierne mulighed for at udveksle erfaringer og muligheder.

- At give børn og unge med ovennævnte handicaps mulighed for at mødes og støtte deres personlige udvikling gennem samvær med ligestillede, og udveksle erfaringer.

- At medvirke til information om hjælpemidler, som lader den handicappede opnå størst muligt omfang af selvhjulpethed.